ايمني غذا از مزرعه تا سفره
تغذیه و رژیم درمانی
آموزش تغذیه و تبادل اطلاعات تغذیه ای و رژیم درمانی . سیدداودحسینی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
مشاهده و دانلود فیلم های آموزشی
شارژ رایتل
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تغذیه و رژیم درمانی و آدرس sdh-diet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









نويسندگان
سیدداودحسینی

آخرین مطالب


 

ايمني مواد غذايي مانند كلاف يا زنجيره به هم پيوسته اي ميباشد كه يك سر آن به كشاورزي و نحوه توليد محصولات (كه در كشور ما هنوز كشاورزي سنتي رواج دارد و بسياري از مشكلات از همين جا نشا ت مي گيرد) و رعايت ضوابط بهداشت محيطي محل هاي نگهداري محصولات (از نظر نور كافي ،تهويه مناسب شرايط بهسازي مطلوب و رطوبت كافي) تا شرايط بهداشتي حاكم بر حمل و نقل محصولات بعد از برداشت از مزارع به محل ها و انبارهاي ذخيره يا بازار توزيع (توسط ماشين هاي حمل آلوده كه باعث انتقال انواع عوامل آلودگي شيميايي و ميكروبي به محصول ميشوند).

بر اساس اطلاعيه سازمان جهانی بهداشت، مواد غذايی ناسالم باعث مرگ 2 ميليون نفر در سال می شوند که عمده اين تعداد را هم کودکان تشکيل می دهند. مواد غذايی حاوی باکتری های مضر، ويروس ها، انگل ها و يا مواد شيميايی، مسئول بروز بيش از 200 بيماری - از اسهال گرفته تا سرطان - هستند.

تهديدات جديد برای ايمنی مواد غذايی به طور مداوم در حال ظهور و بروز هستند و تغيير در شيوه توليد، توزيع و مصرف مواد غذايی، تغيير در محيط زيست، ظهور عوامل بيماريزای جديد و مقاومت ضد ميکروبی سيستم ايمنی مواد غذايی را به چالش کشيده اند، کما اين که افزايش سفر و تجارت هم، احتمال شيوع آلودگی ها را افزايش داده است.

بر پايه اين گزارش، از آنجا که عرضه مواد غذايی به طور فزاينده ای در حال جهانی شدن است و اين نيازمند توجه بيش از پيش به سيستم ايمنی مواد غذايی در ميان کشور ها است، لذا سازمان جهانی بهداشت شعار خود را در سال 2015 بهبود ايمنی مواد غذايی از مزرعه تا بشقاب (هميشه و همه جا) قرار داده است.

بر اساس اين کمپين، WHO به کشورها، در پيشگيری، شناسايی، و درمان بيماری های غذا زاد کمک می کند و در اين ارتباط بايد استانداردها و دستورالعمل های بين المللی، برای پوشش فرايندهای اصلی غذايی، تهيه گردد. همراه با سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (FAO)، سازمان جهانی بهداشت از طريق شبکه اطلاع رسانی جهانی به کشورها در مورد ايمنی مواد غذايی اعلام خطر می کند.

5 نکته کليدی سازمان جهانی بهداشت برای غذای سالم

ايمنی غذايی يک مسئوليت مشترک است؛ از کشاورزان و توليدکنندگان گرفته تا فروشندگان و مصرف کنندگان.

5 نکته کليدی برای راهنمايی فروشندگان و مصرف کنندگان غذای سالم و ايمن که از سوی WHO تعريف شده است:

نکته اول: تميز نگهداشتن

نکته دوم: جدا نگهداشتن مواد غذايی خام از مواد غذايی پخته

نکته سوم: پختن کامل مواد غذايی

نکته چهارم: پختن غذا با درجه حرارت مناسب

نکته پنجم: استفاده از آب و مواد غذايی سالم

روز جهانی بهداشت (2015) فرصتی است تا به مسولين دولتی، کشاورزان، توليدکنندگان، توزيع کنندگان، متخصصان بهداشت و سلامت و همچنين مصرف کنندگان، در مورد اهميت ايمنی مواد غذايی و هر چيزی که در احساس امنيت و اعتماد به غذای داخل بشقاب نقش دارد، هشدار داده شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: